سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز: دو محموله گلدكوئيست كشف شد<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

در نشست اين هفته ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز كه با حضور رييس ستاد برگزار شد، از كشف و ضبط دو محموله هداياي قاچاق شركت گلدكوئيست خبر داده شد.

"محسن بهرامي"، سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در پايان اين نشست در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: اين دو محموله قرار بود طي مراسمي به برندگان اين شركت غيرقانوني اهدا شود.

وي گفت: اين هدايا توسط شناوري كه آنها را حمل مي‌كرد به طور غير- قانوني وارد كشور شده بود.

بهرامي افزود: هنوز ارزش اين كالاها كه بخشي از آن سكه‌هاي طلا مي‌باشد تعيين نشده است.

 

منبع: خبرگزاری ايرنا مورخ ۲۷/۲/۱۳۸۴ کليک کنيد...

 

دوستان عزيز ، خواهشمند است مطالب  زير را با دقت و صبورانه مطالعه فرماييد .شايد متوجه شده باشيد كه اخيرا كارنامه وزين گلدكوئيستي ها به شبهه افكني هايي خطرناك مزين شده است . از اهداف اين ترفند جديد سلب اعتماد عزيزان از مراجع محترم و منحرف كردن اذهان جوانان (خصوصا در مراكز دانشگاهي و فرهنگي) و يكسري اختلاف افكني‌ها، قابل ذكر هستند. نكته جالب، تفسير گلديها از احكام صادره مراجع محترم و آيات عظام است ( مثل اينكه مي گويند ((همكاري با گلدكوئيست جايز نيست)) با (( همكاري با گلدكوئيست حرام است )) فرق دارد ، پس به گلدكوئيست و امثال آن ميتوان  تن داد ! )

 

از نكات مستتر در خط مشي اخير آنها :

  1. هدف گرفتن جوانان و دانشگاه ها
  2. منزوي كردن حوزه و روحانيت
  3. متنفر كردن جوانان از علماي دين و روحانيون
  4. ايجاد بدگماني نسبت به همه زحمتكش هاي كشور (همه را با يك چشم بدبينانه ديدن)
  5. بي تفاوت كردن اعضاي شبكه ها نسبت به فتاوي و احكام صادره از سوي علماي شيعه
  6. بي تفاوت شدن نسبت به مصالح عمومي كشور

 

توضيح : نكات فوق حاصل مصاحبه با برخي خوانندگان و نظر افرادي كه در محافل و جلسات عضوگيري بوده اند ( ولي به عضويت در نيامدند )،است .

 

با توجه اهميت موضوع ، لازم  دانستيم نكاتي را به عرض برسانيم :

حضرت امام خميني قدس سره در فرازهايي از وصاياي خود موارد مهم و مشابه اي را بيان داشته اند كه در ذيل اشاره ميشوند :

 از توطئه هاي مهمي كه در قرن اخير ، خصوصا در دهه هاي معاصر و بويژه پس از پيروزي انقلاب آشكارا به چشم مي خورد ، تبليغات دامنه دار با ابعاد مختلف براي مايوس نمودن ملتها و خصوص ملت فداكار ايران از اسلام است . گاهي ناشيانه و با صراحت به اينكه احكام اسلام ... با هر نوآوري و مظاهر تمدن مخالف است... و امثال اين تبليغات ابلهانه و گاهي موذيانه و شيطنت آميز... امروز چون قرن اتم است آن روش كهنه شده و ادعاي آنكه اسلام با نوآوردها مخالف است ، همان سان كه ... يك اتهام ابلهانه بيش نيست ... بلكه علم و صنعت مورد تاكيد اسلام و قرآن مجيد است...

 

از نقشه هاي شيطاني قدرتهاي بزرگ استعمار و استثمارگر به انزوا كشاندن روحانيت است كه ... يكي از آنها ايجاد عداوت بين دانشگاهيان و روحانيون بود ، كه تبليغات وسيعي در اين زمينه شد و مع الاسف بواسطه بي خبري هر دو قشر از توطئه شيطاني ابر قدرتها نتيجه’ چشم گيري گرفته شد ... اختلاف عميق بين دولت و ملت و دانشگاهي و روحاني راه را براي چپاولگران آنچنان باز كرد كه تمام شئون كشور در تحت قدرت آنان و تمام ذخاير ملت در جيب آنان سرازير شود ، چنانچه ديديد بسر اين ملت مظلوم چه آمد و ميرفت كه چه آيد ...

 

توطئه ها در دانشگاه ها از عمق ويژه اي برخوردار است و هر قشر محترم كه مغز متفكر هستند بايد مواظب توطئه ها باشند ... و اما در دانشگاه ، نقشه آن است كه جوانان را از فرهنگ و ادب و ارزشهاي خودي منحرف كنند ... اينان كشور را به غارت و غرب زدگي بكشانند و قشر روحاني را با انزوا و منفوريت و شكست قادر بر جلوگيري نباشد . و اين بهترين راه است براي عقب نگهداشتن و غارت كردن كشور هاي تحت تسلط ، زيرا براي ابر فدرتها بي زحمت و بي خرج و در جوامع ملي بي سر و صدا هر چه هست به جيب آنان مي ريزد ...

 

نكته بديع تفسير كلمه (جايز نمي باشد ) توسط گلديها است !

در اينجا ، با تذكر دوستان و عزيزان متدين و مومن ، ابتدا به بيان چند حديث ضروري پرداخته آنگاه به مبحث خود باز مي گرديم :

 

اسحاق بن يعقوب مي گويد از جناب محمد عثمان عمروي (نايب دوم امام زمان (عج) ) خواستم نامه مرا كه ... پس توقيعي به خط شريف مولايمان صاحب الزمان (عج) به دستم رسيد كه در آن مرقوم فرموده بودند : (( ... اما حوادث و رخ دادهايي كه تحقق مي يابد به راويان حديث ما مراجعه كنيد ، زيرا آنان حجت من بر شما هستند و من حجت خداوندم ...))

(وسايل الشيعه ، ج 18 ، ص 101 ، كمالالدين و تمام النعمه ، ج1 ، ص 483 ، الغيبه ، ص 176 )

 

صاحب جواهرالكلام علامه شيخ محمد حسن نجفي در معناي اين جمله مي نويسد : (( از اين سخن حضرت كه (راويان حديث حجت من بر شما و من حجت خدايم) به روشني فهميده مي شود كه فقيه حجت امام زمان (عج) است. در قلمرو همه اختياراتي كه خداوند به آن حضرت داده و ان بزرگوار را در آن  موارد حجت خود قرار داده است )).

(جواهر الكلام ج21 ص397-395 )

 

امام صادق (عليه السلام) فرمودند :

((... بنگرندكه كدام يك از شما راوي حديث ما است و در شناخت حلال و حرام ، صاحب نظر است ، و احكام ما را به خوبي مي شناسد پس حكم خود را به او واگذارند و به نتيجه ي داوري او خوشنود باشند ، زيرا من چنين شخصي را براي شما حاكم قرار داده ام هرگاه چنين حاكمي ميان شما حكم كرد و حكم  او پذيرفته نشد به يقين حكم خدا سبك شمرده شده و فرمان ما در شده است و كسي كه ما را رد كند مثل آن است كه خدا رارد كرده و چنين كسي در حد شرك به خدا است ...))

 (روايت عمر بن حنظله ، من لايحضر الفقيه ج3 ص5 ح18 ، الكافي ج1 ص67 ح10 ، تهذيب الاحكام ج6ص301 )

 

 امام موسي بن جعفر(عليه السلام) فرمودند: ((...مومنان فقيه ، دژهاي محافظ اسلام اند همانطور كه دژهاي اطراف هر شهر)).

(الكافي ج1 ص38 ح3 )

 

جناب حسيني عاملي ، فقيه برجسته شيعه ، در مفتاح الكرامه ج10 ص21 مي نويسد: (( فقيه نايب امام زمان (عج) و از طرف آن حضرت منصوب است و دليل اين حكم ، عقل ، اجماع ، و حديث است ... فقيه نايب امام زمان (عج) است و اتفاق نظر آنان حجت است...)).

در اين خصوص مطالب زيادي موجود است و خوانندگان محترم ميتوانند درباره آنها به سادگي تحقيق نموده و به نخبگان و صاحب نظران حوزه مراجعه نمايند.

 

نكته ديگر ، مستمسك قرار دادن مقاله (مشكل اساسي در سازمان روحانيت) اثر استاد مطهري،توسط گلدكوئيستي ها است . توضيح اينكه مقاله مذكور در سال 1341 هجري شمسي و در كتاب بحثي درباره مرجعيت و روحانيت چاپ شده است و از آن موقع (1341) تا حال(1384) ، 43 سال مي گذرد و سازمان روحانيت آن زمان (معاصر سلطنت شاه و طاغوت)

با اكنون(جمهوري اسلامي) بسيار تفاوت كرده است و استاد شهيد نيز در سازماندهي حوزه و اصلاحات آن حظور بسيار موثر داشته اند و ميتوان از فضلاي قديمي حوزه تحقيق كرد.(بنابر اين ، استناد به (اشكالات مطرح در) مقاله چندان كار درستي نيست .لذا ، با توجه به آگاهي گلدكوئيستي محترم به روش تحقيق ، اين كار  بسياد شك برانگيز و داراي نيات خاص انحرافي ارزيابي مي شود).

 

بي مناسبت نيست ، نظر خواننده محترم را به گزيده اي از بخش انتهايي مقاله (مشكل اساسي در سازمان روحانيت)  جلب نماييم،(لحاظ بعد زمان در متن زير نشانگر غير قابل استناد بودن مشكلات مطرح در آن عصر بوده و مويد گفته فوق است ،  البته اين به معناي تعطيل كردن سنجش و ارزيابي نيست ، كه البته فضلاي حوزه خود به اين دغدغه ها وقوف داشته و پيگير مي باشند):

((چيزي كه بسيار بسيار مايه اميدواري است وجود شخصيتهاي لايق و بزرگوار و مخلص و اصلاح طلب در ميان همه طبقات روحانيين ما از طراز اول و مراجع تقليد ... است . آنچه در اين مقاله گفته شد به معناي اين نيست كه خداي نخواسته در افراد روحاني ما نسبت به ساير طبقات نقيصه اي هست ، بلكه خود اين مقاله دليل اينست كه نويسنده هر انتظار اصلاحي دارد از اين سلسله جليله است. منظور نويسنده اينست كه با سازمان صحيح دادن به روحانيت ، دست شخصيتهاي لايق و برجسته ما بازتر بشود و راه عملي شدن هدفهاي مقدس آنها فراهم گردد.

... تز (اسلام منهاي روحانيت) را همواره يك تز استعماري دانسته و ميدانم. معتقدم هيچ چيز نمي تواند جانشين روحانيت ما بشود. حاملان فرهنگ اصيل و عميق و ذي قيمت اسلامي تنها در ميان اين گروه يافت مي شوند.آن تقواها،ايمان ها، معنويت ها،اخلاص ها ، وآن جوشش ها و جنبش ها و فداكاري ها كه رمز اصلي بقاء ملت ما است تنها در اين سرزمين مقدس سر مي زند . عقيده و اميد  به اصلاح روحانيت را از مطالعاتي كه دربار اسلام و معارف غني آن دارم و از اطلاعاتي كه درباره شخصيتهاي لايق اين دستگاه دارم  الهام گرفته ام. بنابر اين نه تنها اصلاح اين دستگاه را واجب و لازم مي شمارم و عملا آنرا مستبعد نمي دانم بلكه كاملا نزديك و قريب الوقوع ميدانم)).

(مجددا متذكر مي گردد كه تاريخ نشر اين مقاله سال1341 هجري شمسي است).

 

نهايتا ، قضاوت را به وجدان عزيزان خواننده مي سپاريم كه چرا بعضي براي حقانيت دادن به موضوعي خاص (گلدكوئيست و امثال آن) خود را به هر طرفي ميزنند ، گاه از حوزه انتقادي ناشيانه ميكنند ، گاه با سفسطه ، غير قانوني را قانوني جلوه ميدهند ، و حتي حرام را حلال مي كنند و دامنه جسارت و بي احترامي را تا مقدسات و اعتقادات متدينين مي كشانند .

 

-          لازم به توضيح است ، حكم (جايز نمي باشد)  بر اساس تمايلات شخصي صادر نشده است !

-          مطمئنا دلايل و حجت كافي براي صدور حكم (جايز نمي باشد) وجود دارد .

-          طبق آنچه بيان شد ، حكمي كه مراجع عظام صادر مي كنند براي افراد تابع ، بسان حكمي از سوي امام زمان (عج) بايد اجرا شود.

-     نكته اي كه جنبه خطرناكي به مغالطه هاي اخير گلدكوئيستي ها ميدهد اينكه ، با يكبار (جايز دانستن) آنچه (جايز نيست)، سنگ بناي سنت ناصواب و خطرناكي خواهد شد ( چه بسا موارد ممنوع و غير مجاز بسياري از اين به بعد توسط اين افراد ، جايز و روا خوانده خواهند شد).

-          ( انجام دادن آنچه ممنوع است يا جايز نيست )  به معناي ( ممنوع ندانستن يا جايز دانستن ) است.

-          و البته (ممنوع بودن با ممنوع نبودن) ، (جايز نبودن با جايز بودن) و (تابع امام زمان(عج) بودن و تابع نبودن) قابل جمع نيستند.

-     مجددا توصيه مي شود كه در صورت تمايل ميتوان با دفاتر  مراجع محترم به سادگي تماس گرفت و كسب تكليف كرد (برخي از شماره هاي تماس با ايشان در وبلاگ موجود است).

-     مطمئنا ، حتي كوچكترين ضررهاي اخروي آنچنان شديد است كه با هيچ سود دنيوي قابل جبران نيست، انشا الله راه بازگشت وجود داشته و البنه خداي بزر گ بسيار بخشنده و مهربان است .

 

(با توجه به اهميت مغلطه هاي اخير گلديها به ناچار تاحدودي از مبحث اصلي بررسي شبكه هاي گلدكوئيست و امثال آن خارج شديم كه از همه  خوانندگان محترم عذر خواسته ، از مطالعه ، صبر و پيگيري مطالب مزبور كمال سپاس را داريم ، و از  همه دوستان گرامي ، تقاضا دارد نظرات سازنده خود را با پست الكترونيكي طرح فرمايند).

 

 

/ 0 نظر / 12 بازدید